Facebook on tänapäeval sama enesestmõistetav kui hammaste pesemine. Tänapäeval demonstreeritakse suhtlusportaalides kõike, kas siis selleks, et teistes kadedust tekitada või lihtsalt parema enesetunde saamiseks. Kahtlemata liigub Facebookis kõikvõimalik info kiiresti nii kontsertide, teatrietenduste, külapidude, heade koolituste jm. kohta, seal saab müüa ja vahetada asju, uue töögi võib kergemini leida ja leiab rohkelt inspiratsiooni. Kui sugulased, sõbrad või lapsed on maailmas laiali, saab seal ka nendega suhelda. Aga mitte kõigil pole piisavalt eetikat, käitumiskultuuri ja ausust selle info avaldamisel. Nii tekivad ka mitmed probleemid. Kui ühisest peost pannakse pildid üles, siis võib nii mõnigi külaline sattuda enda teadmata ja soovita avaliku tähelepanu alla mittesoovitud moel.
Kui vanasti hoiduti vastsündinu võõrastele näitamisest, sest kardeti “kurja silma”, siis tänapäeval panevad lapsevanemad üles kõikvõimalikke fotosid oma lastest. Tatise ninaga, poti peal istumise, jonnimise või vannipildid vaevalt lapsele rõõmu teevad, kui ta suuremaks saab. Vaevalt, et teismeline rõõmustab pildi üle, mille all on kiri “esimene nohu”. Isegi pärast kustutamist jääb netiavarustesse mingi jälg maha. Sama on ka ettevaatamatu kirjutisega, mistõttu sõnadega peaks eriti ettevaatlik olema. Vähe edukama inimese kohta otsitakse netiavarustest igasugust jama välja, sest igasugune netis olev info võib lekkima hakata. Facebook jt. suhtlusportaalid võivad olla ka paljude pahatahtlike inimeste varitsuspaik, sest võimaldavad välja elada ka ebaterveid kirgi. Pole võimalik alati kontrollida, kas tegemist on libakonto või tegeliku inimesega.
Netipolitsei küll tegutseb pidevalt ja muutub selle käigus ka aina tõhusamaks, aga ei suuda temagi kõiki rikkumisi avastada. Vanemad peaks väga hoolikalt kontrollima, millega lapsed internetis olles tegelevad. Mida kirjutavad, milliseid fotosid üles panevad, kellega suhtlevad. Kontot kasutavad ka lubatud vanusest nooremad lapsed, kuigi avamiseks on vanusepiirang kehtestatud. Nii võib näha hooti ka üsna õõvastavaid pilte alaealistest lastest. Heauskne inimene arvab, et kui konto on avatud vaid sõpradele, siis võõras neid üles noppida ei saa. Vanemal on kasulik saada Facebookis oma lapse sõbraks, nii saab ülevaate ka lapse sõpradest, tegemistest, käitumisest. Parem variant on muidugi see, kui lapse ja vanemate vahel on piisavalt tugev side ja usaldus, et vajadus nuhkimise järele puudub. Tuleb lihtsalt lapsele rääkida ohtudest ja õpetada turvalist interneti kasutamist õigel ajal.
Esoteerikud arvavad, et kui inimene on teinud kõik õigesti, kellelgi pole põhjust tema peale viha kanda, siis on ju tore anda maailmale teada oma tegemistest ja mõtetest. Facebook annab paljudele inimestele võimaluse elada kellegi teise elu või siis oma unistuste elu, paljusid ilmselt ka ergutab olema tublim ja saavutama rohkem. Samas ollakse seal oma piltide ja mõtetega siiski üsna kaitsetu.
Enne konto avamist võiks mõelda hoolikalt läbi oma motiivid ja strateegia. Tundlikud indiviidid peavad toime tulema nende pihta suunatud arvamustega, mistõttu peaksid nemad eriti hoolega valima, mida postitavad ja kui avalik see info on ja vähemalt imikuid võiks säästa sellest. Kui kasutada mõnda suhtlusportaali, peab olema kindel, et tullakse toime selle energiavooga, mis tuleb läbi interneti, kui jagatakse kõiki tähtsaid ja vähemtähtsaid sündmusi oma elus nii sõnas kui pildis. Võiks tõepoolest mõelda, millises ulatuses on see mõistlik ja millises mitte. Võib-olla on mõistlikum eraelu intiimsemat poolt vähem avalikustada. Hoolikalt tuleks valida, keda sõbralisti lubada ja millist isiklikku infot jagada.
Facebooki kaudu on purustatud palju suhteid. Õnneks saab sättida ka nii, et väga isiklikku infot näevad ainult väga lähedased. Oluline on, et ei jagataks liiga isiklikku infot, millest vanemad inimesed saavad ehk elukogemuste tõttu aru, aga nooremad on sageli liiga avatud. Sensitiivid soovitavad mitte panna välja näopilti, nii et silmad on kergesti tuvastatavad. Teoreetiliselt on tõepoolest võimalik mõjutada energeetiliselt silmade kaudu võib-olla isegi elukäiku, kui keegi pahatahtlik ja tõeliselt oskaja inimene väga tahab. Õnneks pole neid kuigi palju, kes seda kunsti valdavad. Suurem osa inimestest teab, et pahasoovlik energia tuleb lõpuks ikka endale tagasi ja enamasti mitmekordselt.
Enne kui sotsiaalmeediasse “sukelduda”, tuleks hoolikalt mõelda, mida tasub avalikustada ja mis peaks jääma lähedaste ringi. Süütuna näiva postituse tagajärjed võivad olla eluaegsed ja painavad sageli ka järeltulevaid põlvi. Kontaktid tasub hoida eraldi rühmades, see mida sõbrad näevad, ei pruugi meeldida perele ja ise teema on töö- või koolikaaslased ning ülemused või õpetajad. Kõik ei pea kõigega kursis olema. Pole vaja teada anda kõigist oma käikudest, reisidest, tegemistest ja kogu oma rahast ja varandusest. Pole mõistlik ka oma täpset elupaika kõigile nähtavale seada. Kõigil pole vaja teada iga minut, kus te parasjagu olete. Iga oma flirti ja väikest suhet kõigile demonstreerida pole vaja, see võib hiljem kindlamat suhet otsides tagasilööke anda. Kui soovitakse endale korralikku karjääri rajada, ka siis ei ole mõistlik igasugust prahti postitada.
Sotsiaalmeediaga on nagu söömisega, kõike võib, aga mõõdukalt ja targalt. Vale tuleb ikka avalikuks, sest ikka leidub keegi, kes tõde teab. Võiks mõelda ka sellele, kas poleks info jagamiseks ja kontaktide hoidmiseks vahel parem reaalselt kokku saada või lihtsalt helistada. Elav vestlus rikastab osapooli rohkem ja aitab kontakte tõeliselt hoida, netisuhtlus on illusoorne ja petlik. Tõelisi suhtlemiskogemusi saadakse ikka ja alati vaid otsesel suhtlemisel, kuna suhtlemise juures mängivad väga olulist rolli kehakeel, emotsioonid ja sisemine tunnetus, mida netisuhtluses ei koge. Ainult suhtlusportaalides elades väheneb iseseisva mõtlemise võime, mis on vajalik toimetulemiseks keeruliste olukordadega reaalses elus.
Suur valik ehteid, kodukaupu, matkatarbeid, mänguasju, kristalle, taro kaarte, seinapilte jne.
NB! Lehekülje sisu kopeerimine ei ole lubatud OÜ A.J.A. Grupp kirjaliku loata. Täpsemad lehekülje kasutustingimused leiad siit.
Kui soovid lisada siia lehele kommertsartiklit kliki siia.