Partnerid
Tavainimene ei pruugi ja ei peagi väga palju teadma, mis toimub tema sõiduki kapoti all. Lisaks muudele olulistele osadele viib autosid edasi mootor, mis koosneb kümnetest olulistest detailidest. Sisepõlemismootori üheks väga oluliseks osaks on õhufilter, mis igal autol aeg-ajalt vahetamist vajab.
Kui soovite oma auto mootori eest hoolt kanda, siis tasub õhufiltrit mõne aja tagant ise kontrollida või spetsialistidel kontrollida lasta. See tagab mootorile parema toimivuse ja pikema eluea.
Milleks on mootoril õhufilter?
Selgitame siinjuures veidi lähemalt, mis funktsiooni õhufilter mootori töötamisel mängib ja mille järgi peaks tavainimene aru saama, et filter võiks olla ummistunud või vajada vahetamist.
Õhufiltri pilt kodulehelt euautoosad.ee
Sõiduki õhufiltri peamiseks funktsiooniks on kaitsta mootorit erinevate ainetega saastumise ja kahjustumise eest. Mootorisse satub sõidu ajal palju tolmu, liiva ja erinevaid saasteaineid. Sõltuvalt maastikust ja keskkonnast saab mõne sõiduki mootor oluliselt rohkem vatti ja kasutust kui teise sõiduki oma. Kui mootor on saastunud, hakkab selle tööjõudlus vähenema ning kütusekulu suureneb.
Mootori õhufiltrit ei maksa segamini ajada veel teistegi sõidukites kasutatavate filtritega, milleks on salongi õhufiltrid. Need tagavad, et sõitjatel oleks salongis puhtam õhk ja meeldivam sõidu ajal viibida. Salongifilter ei ole mootori töötamisega otseselt seotud, kuid ka see võib vajada teatud aja tagant vahetamist, et salongi õhk oleks meeldivama lõhnaga.
Kui sageli vajab sõiduki õhufilter vahetamist?
Mootori õhufiltrit on soovitatav paar korda aastas või umbes iga 10 000 sõidukilomeetri läbimise järel kas ise kontrollida või tehnikul kontrollida lasta. Kui viite oma auto korralisse hooldusesse, siis reeglina kontrollitakse selle käigus alati ka õhufiltri seisundit.
Kui te pole just väga kohusetundlik sõidukiga hoolduses käia, siis mõned siinjuures mõned vihjed, mis võivad viidata õhufiltri ummistumisele:
– mootor ei käivitu sujuvalt;
– mootor teeb tavapäratuid hääli nii käivitamisel kui töötamise ajal;
– summutitorust tuleb musta suitsu;
– sõiduk tarbib varasemast rohkem kütust;
– mootor ei tööta enam endise võimsusega;
– käivitamisel võib tunda kütuse lõhna.
Kui sageli peaks mootori õhufiltrit vahetama?
Soovituslik on mootori õhufiltrit keskmiselt iga 7000 km läbimisel vähemalt kontrollida: Selleks tuleb õhufilter eemaldada ning vaadata, kas filter on terve ning õige kujuga. Määrdunud õhufiltrit on võimalik puhastada, eemaldades sellelt puhumise ja raputamisega suurema mustuse. Tehniliselt ei nõua õhufiltri kontrollimine ja vahetamine väga keerulisi eriteadmisi, kuid alati võib selle usaldada pigem spetsialistide hoolde.
Vahetamist vajab õhufilter iga 10 000 – 15 000 sõidukilomeetri järel, kuid see on väga individuaalne ning sõltub sõiduki keskkonnast. Kui peamiseks sõidupiirkonnaks on suure saastatusega suurlinn või kruusateed, võib filter kiiremini ummistuda ja vahetamist vajada. Kui sõiduki garantiiaeg on läbi, siis võib õhufiltri asendada ka soodsama varuosaga ning kohustuslik ei ole kasutada tootja originaalvaruosi.
NB! Lehekülje sisu kopeerimine ei ole lubatud OÜ A.J.A. Grupp kirjaliku loata. Täpsemad lehekülje kasutustingimused leiad siit.
Kui soovid lisada siia lehele kommertsartiklit kliki siia.