Tähemärgid ja õppimine

Kuidas suhtuvad erinevad tähemärgid õppimisse? Kuidas hästi või halvasti õppimine kulgeb?

JÄÄR

Jäär on kiire taibuga impulsiivne novaator, kelle mõistus areneb just katsumustes. Pisiasjade mittemärkamisest hoolimata on tema hetkeotsused nutikad. Rahutuna tüdineb kiiresti, on energiline, pealetükkiv, lärmakas, kiiresti erutuv, ülekeev ja õnnetustele aldis (eriti peatraumad). Igasugune hariv keskkond sobib talle hästi. Jäär õpib tegutsedes ja konkureerides ning sõltumatus on talle väga oluline. Juba lasteaias paneb tema loomupärane tormakus kasvatajate kannatuse proovile. Aga koolis võib just Jäär olla see laps, kes arglikku kaaslast julgustada püüab. Selline jagamise ja vastutuse tunne tasakaalustab tema enda isekust ning otsustavust olla iga hinna eest võitja. Teismelisena on Jäär mässaja nii kodus kui koolis, aga teda pole raske suunata, sest on etteaimatava käitumisega. Jäär vihkab sundimist ja protestib sageli just seetõttu koolidistsipliini vastu. Edasiõppimisel võib teha mõtlematuid valikuid, mistõttu vajab tarka suunamist.




SÕNN

Sõnnil on aeglane, kaalutlev ja intelligentne mõistus. Ta märkab pisiasju ja jõuab sageli väga loominguliste lahendusteni. Usaldab oma meelte abil saadud andmeid, jättes kõrvale ebaloogilised ja ebaratsionaalsed lahendused. Sõnn vajab kindlat päevarežiimi ja distsipliini. Kuna kardab riskeerida, siis vajab aega mõtlemiseks ja võib olla teatud olukorras hirmutavalt raevukas ning keelduda jonnakalt edasi liikumast. Juba eelkool on väikese Sõnni jaoks tõsine sündmus, sest ta peab harjuma uue situatsiooniga. Ebakindlas olekus on ta pahur ja tekitab närvilise õhkkonna. Tuttavate asjade kaasavõtmine leevendab seda protsessi. Kindla struktuuriga kool on turvaline valik, sest Sõnn vajab kindlaid piire. Sõnnile sobib traditsiooniline lähenemine haridusele. Äkilisi arenguhüppeid ei tasu temalt oodata isegi hoolimata tema võimekusest. Sõnn vajab kiitust ja on loomult pigem tuupur, mis on ühtlasi kindlaim viis püsivaid tulemusi saavutada. Korralikult õpitud tarkused seisavad tal eluaeg meeles. Haridusteed mõtlematult pooleli jätma ei kipu.




KAKSIKUD

Verbaalsed oskused on Kaksikutel hästi arenenud, aga nad ei suuda pikemalt keskenduda. Kõneosavana väänavad sageli tõde ja suudavad musta valgeks rääkida. Nad suudavad nii õpetajate, vanemate kui klassikaaslastega manipuleerida. Olles kiire taibuga, uudishimulikud ja seltsivad, vajavad nad intellektuaalset ümbrust. Loevad palju, surfavad pidevalt internetis, lobisevad palju, ammutavad infot kõikjalt ümbrusest. Suudavad edukalt teha mitut asja korraga. Raske on vaikselt istuda ja kuulata, tüdinud olekus käituvad ettearvamatult. Kaksikute mõistuse ergutamine on absoluutselt vajalik, et nende tähelepanu stimuleerida. Kaksikute küsimustele tuleb vastata täielikult, nad ei jää ebaloogilise vastusega rahule. Alates lasteaia vanemast rühmast arenevad kiiresti. Vajavad elava õhkkonnaga kooli ja pidevat motiveerimist, ranget distsipliini ei talu. Reegleid aktsepteerivad vaid siis, kui nende mõttest aru saavad. Nad ei ole mässumeelsed, pigem üleannetud, sest soovivad tähelepanu. Kui õppeedukus on halb, siis on põhjuseks halvad suhted õpetajaga või puudub huvi õpitava aine vastu. Kaksikutele tuleb õpetada püsivust, korraga ühe asja tegemist ja oma tegevuste lõpuleviimist. Eksamitel võivad kirjutada lehekülgede viisi oma arvamustest, aga jätta faktid vastamata, mistõttu sageli kukuvad läbi. Võivad rikkuda ära oma haridustee hoolimata andekusest.




VÄHK

Vähi mõttetegevus on irratsionaalne ja turvalisusele orienteeritud. Kui tema intuitsioonil on vaba voli, siis töötab mõte kiiresti. Vajab õppimiseks stabiilset ja turvalist keskkonda. Teda peab julgustama iseseisvalt tegutsema. Vähid kardavad lasteaeda, parema meelega oleksid nad kodus. Harjutamine lastekollektiiviga võtab kaua aega. Kooliminek on sama raske, sest Vähk on väga tundlik laps, kes noomimist ei talu. Õppeainetest meeldib ilmselt ajalugu ja kirjandus, õppurina on visa ja otsusekindel. Kõrgkooli valimisel õigustab vanemate ootusi, valmis jätkama ka oma vanemate traditsioone. Kui Vähk otsustada ei suuda või on ettevalmistus nõrk, siis võib kutsesuunitlus kujuneda keeruliseks.




LÕVI

Lõvi on suuresõnaline ja sirgjoonelise mõistusega, aga tema mõttetegevus on aeglane ja kaalutlev. Üksikasju sageli ei märka, otsustab intuitsiooni põhjal, mitte fakte arvestades. Vajab mõjuvõimu juba lasteaias, eriti aga koolis. Särav juba lapsena, vajab imetlevat kaaskonda. Selle puudumine muudab pahuraks. Tal lihtsalt peab olema võimalus särada: näidelda, tantsida, esineda vms. teha. Vajab samas distsipliini, sest tugev ego on vaja kontrolli all hoida. Võib inetuid stseene teha või “klouni” mängida, kui ei saa oma tahtmist. Lõvil on hea organiseerimivõime, domineerimissoov ja ta armastab teisi käsutada. Koolis vajab julgustamist ja kiitust, kriitika muudab ta ebakindlaks. Lõvi võib hakata uskuma, et ta ei kõlbagi kuhugi. Lõvi peab saama selgeks kriitika põhjuse, muidu võib end koolis käest lasta. Kõrgkooli astub sageli enesele ja teistele tõestamiseks ja see on tema jaoks õnnelik aeg elus. Naudib üliõpilaselu, millest õppimine on tema jaoks kõige väiksema tähtsusega.




NEITSI

Neitsi juhtplaneet on Merkuur, mis annab intelligentsuse. Ta ilmutab juba varakult mõtteselgust (hakkab varakult rääkima), kaldub eriteadmiste poole ja on kitsarinnaliselt pedantne: lahterdab, analüüsib, korraldab. Neitsi tahab iga probleemi tükkideks lammutada, mille tõttu kannatab tervikpilt. Keskendumist segab muretsemine ja närvilisus. Neitsi on puhas ja korralik ning teab alati, kus on tema asjad. Õppimine on tal hoolikalt korraldatud. Neitsi ei määri ennast, on käsitöös osav ja vajab maaga kokkupuudet. Varases lapseeas on ta pisut aravõitu. Koolis on tema kontrolltööd ja vihikud kaunilt vormistatud, arvutis tunneb end kui kala vees. Neitsi peab õppima koolis enda eest seisma, sest võib sattuda narritamise ohvriks. On küll tuupur, aga tal on uudishimulik ja elav mõistus. Kõrgkoolis on kriitiline ja skeptiline, pedantselt täpne õppur.



Artikkel jätkub. Viite järgmisele lehele leiad pärast e-poe reklaami...





Suur valik ehteid, kodukaupu, matkatarbeid, mänguasju, kristalle, taro kaarte, seinapilte jne.


Eelmise elu analüüs


Ühe inimese numeroloogiline analüüs sünnikuupäeva ja nime järgi + aasta analüüs numeroloogia järgi


Inimese isiksuse ja elutee skeemi põhjalik numeroloogiline analüüs (põhjalikum variant)


Käevõru: laavakivi


Käevõru: laavakivi ja aafrika türkiis


Skulptuur: süda


Barbie nukk (GXT03)


Kõrvarõngad: liblikas


Öökulli kujuke: sodaliit


Seinakaunistus: lilled


Laualam: majakas


Kõrvarõngad: süda ja käed



Lehed ( 1 / 2 ): 1 2Järgmised »

Related posts