Värvide kasutamine on äritegevuses marketingi üheks alustalaks. Samas ei pööra paljud turundusinimesed erilist tähelepanu värvipsühholoogiale. Õigete värvide valik ei ole oluline mitte ainult selleks, et firmagraafika või reklaamid head välja näeksid. Oluline on ka värvide tähendus, kuna need mõjuvad inimestele alateadvusliku sõnumina.
Värvide tähenduse mõistmine äritegevuses on väga oluline, kuna see annab mõjutada inimesi firma tooteid ostma või see võib neid hoopis eemale tõugata. Seepärast aitab värvide parem mõistmine kaasa parema äri ülesehitamisele.
Selles artiklis toome ära erinevate värvide tähendused, mis aitab mõista seda, kuidas inimesed erinevatele värvidele reageerivad ning millise alateadvusliku mulje värvid firmagraafikas ja reklaamides inimestele jätavad. Oluline on siinkohal ka see, et firmatöötajad peaksid erinevaid värve firmagraafikas kombineerima. See aitab ühe värvi negatiivseid mõjusid leevendada või sootuks kaotada.
Mida veel on hea teada. Kõiki värve ei tasu kasutada võrdses koguses. Näiteks kui Sulle ei meeldi punane värv firmagraafikas, tasub seda mõne väikse detailina siiski kasutada, kuna see lisab firma kujundisse kirglikkust ja energiat.
PUNANE
Punane on oma olemuselt soojust ja positiivsust kiirgav värv, samas tõmbab see endale kindlasti suurt tähelepanu.
Punane värv tähendab kirglikkust, suurt energiat, aktiivsust, tugevust ja ka põnevust.
Punane stimuleerib alateadvuslikult inimesi osa saama seiklustest ja suurendab isu. Punane on meheliku energia esindaja, selle pehmem vorm, roosa, on naiseliku energia esindaja.
Värvid, mis aitavad punase värvi negatiivseid tendentse leevendada on türkiissinine ja roheline.
Punase värviga seonduvad positiivsed mõjud:
– energia, võim, kiirus;
– kirglikkus, soovid ja meelelahutus;
– tugevus, julgus;
– motiveeritus, stiimulid;
– sihikindlus;
– põnevus, soojus, spontaansus, leidlikkus ja enesekindlus.
Punase värviga seonduvad negatiivsed mõjud:
– agressiivsus ja viha;
– domineerimine, kurnatus;
– temperamentsus, armutus, ettevaatlikkus, sallimatus;
– vimm, vägivald, jõhkrus.
Punane värv äritegevuses
Tihtilugu peetakse punast värvust hoiatuseks. Samas ei pruugi see sugugi ainult seda tähendada.
Punane värvus näitab kirglikkust oma kohustustega tegelemisel. Kui firmagraafika on üleni punane, siis soovib firma sellega viia klientideni sõnumi, kui tõsisest ja oma töödesse täie tõsidusega suhtuvast kollektiivist.
Punane värv julgustab kliente alateadvuslikult sisseoste tegema. Eriti mõjutab see spontaanseid oste tegema.
Interneti leheküljed, mis kasutavad palju punast värvust sümboliseerivad sellega energiat ja kirglikkust oma tööde juures. Punase värvuse kasutamine erinevates valdkondades mõjub ka veidi erinevalt. Näiteks: toiduainete puhul suurendab isu, transpordivahendite puhul – kiirust ja tõhusust.
Kiirviited värvide juurde:
Punane | Roheline | Valge | Kollane | Sinine | Pruun | Hall | Must | Hõbe | Kuld | Roosa | Oranž | Türkiissinine | Indigo | Violetne | Fuksiinpunane
Artikkel jätkub. Viite järgmisele lehele leiad pärast e-poe reklaami...
Suur valik ehteid, kodukaupu, matkatarbeid, mänguasju, kristalle, taro kaarte, seinapilte jne.